دوشنبه / ۱۵ اردیبهشت / ۱۴۰۴ Monday / 5 May / 2025
×
نادره رضایی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن حضور در اجرای موسیقی اقوام در برج آزادی بر تلاش به منظور حفظ نشاط اجتماعی و تقویت امید در میان اقشار مختلف به واسطه فرهنگ و هنر تاکید کرد و برگزاری چهلمین دوره جشنواره موسیقی فجر را تجلی وفاق ملّی دانست.
نادره رضایی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی: چهلمین جشنواره موسیقی فجر تجلی وفاق ملی بود

نادره رضایی معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن حضور در اجرای موسیقی اقوام در برج آزادی بر تلاش به منظور حفظ نشاط اجتماعی و تقویت امید در میان اقشار مختلف به واسطه فرهنگ و هنر تاکید کرد و برگزاری چهلمین دوره جشنواره موسیقی فجر را تجلی وفاق ملّی دانست.

به گزارش روابط چهلمین جشنوار بین‌المللی موسیقی فجر، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که رسیدن جشنواره موسیقی فجر به عدد ۴۰ نشانه پختگی یک رویداد فرهنگی و هنری است؛ گفت: عدد ۴۰ درفرهنگ و ادبیات ایران تعبیر پختگی را دارد که با بهره‌گیری از تجربیات گذشته می‌توان گام‌های مهم و مطمئن تری را در مسیر توسعه فرهنگ و هنر برداشت و هنر ارزشمند موسیقی هم از این قاعده مستثنی نیست.

نادره رضایی ادامه داد: با توجه به محدودیت زمانی که در برگزاری جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر وجود داشت، تلاش شد موسیقی اصیل ایران و موسیقی هویت ملّی خودمان را در جداول اجرایی جشنواره پر رنگ تر کنیم. زیرا این جشنواره به خصوص در بخش موسیقی اقوام و موسیقی بانوان در دولت وفاق سعی بر به رسمیت شناختن و الزام به تنوع افکار و دیدگاه‌ها هم از منظر نسلی و هم از منظر جنسیتی داشت و به نظرمن رسیدن به این نقطه دستاورد بزرگی برای عرصه فرهنگ و هنر محسوب می‌شود.

معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این مطلب که ایجاد وفاق ملّی از اولویت‌ها دولت چهاردهم است؛ اظهار داشت: رسیدن به وفاق ملّی که همواره از اولویت‌های دولت چهاردهم و شخص رئیس جمهور بوده است می‌تواند در هنر موسیقی به نمایندگی جشنواره موسیقی فجر در سطح بین‌الملل تجلی پیدا کند که پر رنگ شدن موسیقی اقوام و بانوان از مهمترین ظرفیت‌ها در افزایش همدلی و رسیدن به وفاق ملِّی است.

وی ادامه داد: در حوزه موسیقی بانوان سعی شد با حفظ شانیت هنر زنان سرزمین‌مان در حوزه  موسیقی کنسرت‌ها را به ۱۳  اجرا در دو ساعت ۱۶ و ۱۹ برسانیم. این در حالی است که در دوره‌های گذشته حضور بانوان به ۵ اجرا در ساعت ۱۴ محدود بود. البته معتقدم ظرفیت بانوان سرزمین‌مان در حوزه‌های مختلف از جمله هنر بیشتر است و امیدوارم بتوان در آینده نزدیک برای موسیقی بانوان و اقوام بر اساس ظرفیت‌های بی بدیلی که دارند گام‌های موثرتری برداشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *